Alle afdelingsinformatie NAH
Alle informatie over de kliniek NAH en neuropsychiatrie
Deze informatie is opgesteld om het verblijf in de instelling zo prettig mogelijk te maken. In deze instelling gelden de volgende afspraken voor een goede gang van zaken in huis. In het individuele behandelingsplan kan van deze afspraken worden afgeweken. De afspraken in uw behandelingsplan hebben voorrang op de afdelingsregels.
Respectvolle omgang
Wij verlangen van eenieder dat men op een respectvolle wijze met elkaar omgaat. Dit houdt onder meer in dat (lichamelijk) geweld en ongewenste intimiteiten niet getolereerd kunnen worden.
Slaap- en rusttijden
Wij gaan uit van een nachtrust tussen 00.00's avonds en 7.00 's morgens. U wordt verzocht op te staan tussen 7.45 uur en 8.15 uur. Rusttijden gedurende de dag kunnen worden opgenomen in uw persoonlijk behandelplan.
Etenstijden
Het ontbijt is van 8.30 tot 9.00 uur (in het weekend tot 10.30uur)
Het middageten is van 12.30 tot 13.00
Het avondeten is van 17.30 tot 18.00
De maaltijden worden genuttigd in de huiskamer van de afdeling. Er is keuze uit 2 verschillende menu’s. Mocht u gebruik willen maken van een halal, vegetarische of veganistische maaltijd, kunt u dit aangeven bij de begeleiding. Eigen maaltijden kunnen in het weekend worden genuttigd. Hierbij het verzoek om dit op de kamer te nuttigen in verband met een gelijkwaardig voedingsaanbod vanuit de afdeling. Eigen voedingsproducten die koel bewaard dienen te worden kunt u voorzien van uw naam afgeven bij de begeleiding. Uw product wordt in de afdelingskoelkast geplaatst.
U kunt in het restaurant gelegen in het Maasstad ziekenhuis terecht voor een broodje, snack of kleine maaltijd. Openingstijden restaurant Maasstad ziekenhuis zijn maandag t/m vrijdag 8.00 tot 20.00 uur. Zaterdag en zondag 11.00 tot 18.00 uur.
Het middageten is van 12.30 tot 13.00
Het avondeten is van 17.30 tot 18.00
De maaltijden worden genuttigd in de huiskamer van de afdeling. Er is keuze uit 2 verschillende menu’s. Mocht u gebruik willen maken van een halal, vegetarische of veganistische maaltijd, kunt u dit aangeven bij de begeleiding. Eigen maaltijden kunnen in het weekend worden genuttigd. Hierbij het verzoek om dit op de kamer te nuttigen in verband met een gelijkwaardig voedingsaanbod vanuit de afdeling. Eigen voedingsproducten die koel bewaard dienen te worden kunt u voorzien van uw naam afgeven bij de begeleiding. Uw product wordt in de afdelingskoelkast geplaatst.
U kunt in het restaurant gelegen in het Maasstad ziekenhuis terecht voor een broodje, snack of kleine maaltijd. Openingstijden restaurant Maasstad ziekenhuis zijn maandag t/m vrijdag 8.00 tot 20.00 uur. Zaterdag en zondag 11.00 tot 18.00 uur.
Therapie
Maandag tot en met vrijdag zijn er verschillende therapeuten aanwezig van 9.00 tot 17.00 uur. Van welke therapie u gebruik kunt maken is opgenomen in uw persoonlijk behandelplan. Zondag t/m vrijdag is er om 17.00uur agendatraining in de huiskamer. Er wordt verwacht dat iedereen hierbij aanwezig is om de planning voor de volgende dag door te nemen.
Verloop opname
De eerste 4 weken van opname is de observatieperiode. Hierna heeft u met uw naaste een gesprek met de behandelaar. Dit is een ZAG (zorg afstemmingsgesprek). Tijdens dit gesprek worden de doelen en behandelafspraken vastgesteld. Op de afdeling heeft u een persoonlijk begeleider. Dit is uw vaste aanspreekpunt. Uw naaste kan ook terecht bij uw persoonlijk begeleider als er vragen zijn.
Bezoek en bezoektijden
Om bezoek binnen de behandeling goed te laten verlopen zijn er een aantal aandachtspunten vastgesteld:
- Om de rust op de afdeling te bewaken, maar vooral ook die van u als patiënt, geldt in principe een maximum van 2 bezoekers tegelijk per patiënt. Het bezoek wordt op de eigen slaapkamer ontvangen. U kunt gebruik maken van de koffieautomaat in de huiskamer.
- Wanneer bezoek /familie een patiënt eten of drinken wil aanbieden, graag dit even melden bij begeleiding. De begeleiding weet precies welke patiënten er, vanwege bijvoorbeeld gezondheidsredenen, wel of geen specifieke traktatie mogen hebben.
- Tijdens maaltijden vragen wij het bezoek de afdeling te verlaten. Ook gaat de behandeling altijd voor, ook tijdens bezoektijden.
- Minderjarigen zijn welkom onder de volgende voorwaarden;
- Minderjarigen moeten bij het bezoek worden begeleid door een volwassene; bezoek met minderjarigen vindt altijd in de familiekamer of indien mogelijk buiten de kliniek plaats;
- Minderjarigen mogen wel bij hun ouder op bezoek komen, tenzij in het belang van het kind aan het bezoek voorwaarden moeten worden verbonden.
Individuele wensen ten aanzien van bezoek kunnen worden besproken met de behandelaar.
Bezoektijden
Maandag t/m vrijdag van 19.00 tot 21.00 uur Zaterdag, zondag en algemeen erkende feestdagen van 13.00 tot 21.00 uur
Cliëntportaal
Het clientportaal geeft u toegang tot een deel van uw eigen informatie. Zo kunt u het dossier inzien en uw behandelplan. Ook kunt u via het clientportaal modules maken en zo zelf op uw eigen tempo met herstel aan de slag gaan! Om te starten met het clientportaal wordt u aangemeld door de behandelaar. Hierna kunt u inloggen wanneer u wilt.
Telefoon
Tijdens therapietijd en andere groepsmomenten verzoeken wij u om uw telefoon uit of op stil te zetten.
Telefoonnummers afdeling;
Afdeling 6b (gesloten afdeling): 06 831 27 823
Afdeling 6a/ 7 (open afdeling): 06 120 59 294
Telefoonnummers afdeling;
Afdeling 6b (gesloten afdeling): 06 831 27 823
Afdeling 6a/ 7 (open afdeling): 06 120 59 294
Gebruik van PC en internet
U kunt gebruik maken van de computer met internetaansluiting op de huiskamer.
Eigen computer? Deze kunt u gebruiken op uw eigen kamer of elders als uw omgeving hiervan geen last ondervindt en/of het de orde op de afdeling niet verstoort.
Graag gebruik maken van oordopjes of een koptelefoon om geluidsoverlast voor anderen te voorkomen.
U kunt gebruik maken van Wifi
Inlog: PG-Gasten wachtwoord: WelkombijPG
Eigen computer? Deze kunt u gebruiken op uw eigen kamer of elders als uw omgeving hiervan geen last ondervindt en/of het de orde op de afdeling niet verstoort.
Graag gebruik maken van oordopjes of een koptelefoon om geluidsoverlast voor anderen te voorkomen.
U kunt gebruik maken van Wifi
Inlog: PG-Gasten wachtwoord: WelkombijPG
Post
Persoonlijke post wordt op de afdeling afgeleverd.
Zelf post verzenden? Maak gebruik de postbus tegenover het Maasstad ziekenhuis.
Zelf post verzenden? Maak gebruik de postbus tegenover het Maasstad ziekenhuis.
Gevaarlijke voorwerpen
Het is niet toegestaan om voorwerpen in uw bezit te hebben die een gevaar vooru of voor de goede gang van zaken in de instelling kunnen opleveren. Zie hiervoorde huisregels van Antes.
Privébezittingen en aansprakelijkheid
Wij raden u aan om geen waardevolle spullen mee te nemen naar de kliniek.
Heeft u die wel dan kunt u die in uw kluis bewaren.
De kluis bevindt zich in de kast op uw kamer.
De kliniek neuropsychiatrie stelt zich niet aansprakelijk voor vermissing van en schade aan eigendommen. Als er sprake is van vermissing kunt u aangifte doen bij de politie.
Heeft u die wel dan kunt u die in uw kluis bewaren.
De kluis bevindt zich in de kast op uw kamer.
De kliniek neuropsychiatrie stelt zich niet aansprakelijk voor vermissing van en schade aan eigendommen. Als er sprake is van vermissing kunt u aangifte doen bij de politie.
Roken
De Zorgboulevard is rookvrij. U kunt op 70 meter vanaf de ingang roken. Dit is aangegeven met een blauwe lijn In verband met brandgevaar is het niet toegestaan te roken op de slaapkamers. Dit geldt ook voor elektronische sigaretten. Mocht u willen stoppen met roken kunt u dit in gesprek aangeven bij uw behandelaar. Wij denken graag met u mee.
Alcohol/drugs
In de kliniek mag u geen alcohol en drugs gebruiken. In bezit hebben of verhandelen is niet toegestaan. Zie hiervoor de huisregels van Antes.
Huisdieren U mag geen (huis)dieren meenemen naar de kliniek.
Huisdieren U mag geen (huis)dieren meenemen naar de kliniek.
Schoonmaken
De huishoudelijke dienst van de instelling zorgt voor het schoonhouden van de badkamer, vloeren en gezamenlijke ruimtes. Zelf draagt u zorg voor het opruimen en verzorgen van uw eigen kamer. U wordt verzocht per afdeling lichte huishoudelijke werkzaamheden te verrichten. Op de afdeling is een rooster en lijst van werkzaamheden. Onder de werkzaamheden vallen bijvoorbeeld het dekken en afruimen van de tafels, inruimen en uitruimen vaatwasmachine.
Inrichting van eigen kamer
Vanwege (brand)veiligheid en hygiëne mag u een maximum aan kleding en spullen voor uw persoonlijke verzorging meenemen. Het maximum is de inhoud van de tweedeurs kast in uw slaapkamer. Uw kamer is voorzien van de noodzakelijke inrichting.
Wasgoed
Beddengoed, handdoeken en washandjes worden op de afdeling verstrekt. Familie en/of naaste draagt zorg voor voldoende kleding en het wassen van vuile kleding mocht u hier zelf niet toe in staat zijn. U kunt gebruik maken van de wasmachine en droger op de afdeling in afstemming met groepsgenoten.
Fotograferen en andere opnamen
In onze instelling respecteren wij de privacy van iedereen die in onze instelling verblijft. Het is daarom niet toegestaan om foto’s te maken of andere beeld/geluidopnames.
Handelen
Om misverstanden tussen patiënten en gevoelens van ongenoegen te voorkomen wordt u dringend verzocht binnen de instelling niet onderling te handelen, te ruilen of geld te lenen.
Klachten
Mocht u onverhoopt niet tot een goede overeenstemming komen met uw behandelaar of begeleider, kunt u contact opnemen met de patiënt
vertrouwenspersoon. De folder met contactgegevens kunt u vinden bij de receptie of in de huiskamer.
Mocht u een klacht willen indienen kunt u contact opnemen met de klachtencommissie T: 088-357 76 60 (werkdagen tussen 9.00 en 11.00 uur)
vertrouwenspersoon. De folder met contactgegevens kunt u vinden bij de receptie of in de huiskamer.
Mocht u een klacht willen indienen kunt u contact opnemen met de klachtencommissie T: 088-357 76 60 (werkdagen tussen 9.00 en 11.00 uur)
Belangrijke andere brochures
Er zijn verschillende brochures in onze instelling die van belang zijn voor u als client. De brochures behandelen de volgende onderwerpen:
- Huisregels van onze klinieken
- Algemene informatie
- Expertisecentrum neuropsychiatrie/ NAH
- Jouw naaste, onze zorg
- Verplichte zorg: crisismaatregel of zorgmachtiging
- Patiënten vertrouwenspersoon
- Familie vertrouwenspersoon
- Cliëntenraad, familieraad, bewonersraad
- Informatie over onze klachtenregeling
- Huisregels van onze klinieken
- Algemene informatie
- Expertisecentrum neuropsychiatrie/ NAH
- Jouw naaste, onze zorg
- Verplichte zorg: crisismaatregel of zorgmachtiging
- Patiënten vertrouwenspersoon
- Familie vertrouwenspersoon
- Cliëntenraad, familieraad, bewonersraad
- Informatie over onze klachtenregeling